lördag 14 augusti 2010

Konsolmagi


En generös vän förbarmade sig över mig och min hustru, och vi har blivit med xbox.
Jag har nu tillbringat ett par veckor med denna fantastiska maskin, och det känns ungefär som när man var tolv år och ens Drakar & Demoner-karaktär hittade det där magiska svärdet.

De medföljande spelen lämnade en del att önska. Att spela Trivial Pursuit på xbox 360 kan väl liknas vid att spela Lilla Snigel på en Steinway-flygel. Följaktligen laddade jag hem ett antal demos via xbox live.
Batman: Arkham Asylum utsågs till vinnare och jag begav mig till Game. Arkham Asylum visade sig dock vara slut, och valet föll istället på The Darkness.
The Darkness baseras på hyfsade serietidningen från Top Cow, men i svenska Starbreezes regi förvandlas konceptet till någonting helt fantastiskt.
Efter att ha skjutit stora hål i New Yorks undre värld, ätit hundratals mänskliga hjärtan och blivit skrämda från vettet av Mike Patton, blev jag och antihjälten Jackie slutligen belönade med en rejäl pyrrhusseger. Ouch.

Nu har jag spelat igenom drygt 40 procent av Arkham Asylum och det finns egentligen bara en sak att säga: I'm Batman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar