lördag 11 februari 2017

Satans hunger

Hädanefter kommer vissa polare att gästspela på Fatality. Först ut är Emeritus, som omnämnts ett antal gånger här på bloggen!

//August

***

Ja satans hunger, det är precis vad det här handlar om. Alltså inte Watain-låten, utan om samlande och hungern efter i detta fall skivor, men det funkar ju även i alla typer av samlarsammanhang.

När det här gästinlägget på Fatalitybloggen tar sin form sitter jag och dundrar på med "De Mysteriis Dom Sathanas" på vinylspelaren på ganska hög volym och känner mig allmänt nöjd efter en arbetsdag. Vinylen är precis uppsprättad och hamnade direkt på tallriken. De är precis den här känslan jag vill förmedla - när man sitter där och har fått hem en ny platta man länge velat ha men inte fått hem förrän nu. Det sprider sig en känsla av nöjdhet genom kroppen eftersom det nu är ett hål mindre i skivsamlingen. 

För mig är det viktigt med samlande och sökandet efter guldkorn. Det har alltid funnits där. Först var det hockeykorten på lågstadiet, sen kom magickorten och nu senast musiken. Det är en förbannat go känsla varje gång det ligger ett paket eller en avi i brevlådan, och man blir fortfarande som ett litet barn när man får öppna upp exempelvis den gröna andra pressen av Tribulations "The Formulas of Death". Det ger ro i själen.


Har det någon gång gått åt pipan för er med saker som egentligen är viktigare än att kanske köpa den där Die Hard-boxen eller Ghosts första vinyl? Det här fenomenet händer mig titt som tätt. Senast nu denna månaden behöver jag egentligen köpa ett nytt köksbord och ett par andra möbler av orsaker vi skippar här. Istället väljer jag att prioritera att köpa in en samling spelkort för 30 k. Eller alla de där gångerna det närmar sig den 25:e och man tycker att man ändå har ganska gott om pengar och tänker "äsch, va fan, jag kan kosta på mig dom här vinylerna för två lax". Följande vecka sitter man där och käkar nudlar och torr kyckling utan sås för de var ju faktiskt lite viktigare att köpa vinylerna än att äta bra mat..

Det här inlägget var som sagt tänkt att handla om samlande och allt det medför. Personligen tycker jag det är väldigt kul att kolla på folks samlingar oavsett om det är Star Wars-figurer, halsdukar eller obskyr konst. Därför är det väl på plats att jag bjuder på lite från min egna lilla men goda onda (red. anm.) samling vinyler.
Dessa godbitar landade bland annat i brevlådan idag.


Och för att demonstrera hur det kan se ut efter en helg när satans hunger slagit till i kombination med alkohol..


Tack för mig.

//Emeritus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar